یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران

  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه

  • واکاوی ظرفیت‌های معدنی ایران و عربستان

  • ماجرای کشف یک نیروی به درد بخور توسط حسن باقری

  • نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به کاخ سفید هشدار داد

  • روحانی و ربیعی مخالف کاندیداتوری خاتمی بودند

  • جزییات حراج بعدی شمش طلا

  • خبر خوش وزیر کار برای کارگران

  • اسناد ارتش آمریکا از عملایات پنجه عقاب در ایران + سند

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی

  • معلم شهیدی که در روز معلم شهید شد+عکس

  • پایان دوران مدارا با قاره سبز

  • تمجید فرمانده کل ارتش از عملیات وعده صادق

  • خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس /واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس انجام شد؟

  • اگر مردم وارد میدان اقتصاد بشوند تولید جهش پیدا می‌کند/امنیت شغلی از وظایف مسئولین است+ فیلم

  • آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس

  • نقش پرسپولیس در فینالیست شدن العین در آسیا

  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 25107
    تاریخ انتشار: 17/فروردين/1395 - 15:35
    پایگاه خبری حامیان ولایت/ورزشی

    نقاط ضعف و قوت سه ضلع قهرمانی لیگ برتر/ شانس کدام تیم بیشتر است؟

    در فاصله شش هفته مانده به پایان پانزدهمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر سه تیم شانس رسیدن به سکوی نخست را دارند اما مشخص نیست از بین این سه کدام یک شانس بیشتری برای قهرمانی دارند.

    نقاط ضعف و قوت سه ضلع قهرمانی لیگ برتر/ شانس کدام تیم بیشتر است؟

    البته هنوز تیم‌های دیگری هم هستند که کاملا شانس قهرمانی دارند اما با توجه به بازی‌های این هفته نگاهی به بازی‌های باقیمانده سه ضلع قهرمانی فعلی و کورس بهاره باقی مانده نشان می‌دهد که هر سه تیم اول جدول  بازی‌های بسیار سختی در ادامه رقابت‌ها دارند و پیش بینی بازی‌های باقی مانده اصلا ساده نیست و تقریبا غیرممکن است.

    حداقل اینکه از روی رقبا نمی‌توان قهرمان را پیش‌بینی کرد. پرسپولیس و استقلال خوزستان که بازی‌هایی بسیار شبیه به هم دارند و البته شاید روی کاغذ از استقلال ساده‌تر اما استقلال منهای یک سفر به قم دیگر از تهران خارج نخواهد شد و تمامی بازی‌هایش در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که می‌توان این نکته را به بازی‌های سخت تر این تیم در کشاکش مسابقات و خستگی‌های ناشی از سفر در کرد. به این ترتیب باید برای آینده خود این تیم‌ها را بررسی کنیم.

    استقلال تهران با تجربه، خسته و سبک
    ۱- این تیم به سان دونده‌ای می‌ماند که هر روز ساق‌های سنگین‌تری پیدا می‌کند چرا که مدت‌ها صدرنشین لیگ ماندن استرس و انرژی بسیاری می‌خواهد.

    ۲- با وجود سنگین شدن ساق بازیکنان اما باید گفت تزریق عادل شیحی این تیم را روغن کاری کرده و حالا استقلال بهتر از خودش طی امسال بازی می‌کند و شاید اگر این بازیکن چهار هفته زودتر به استقلال رسیده بود همین حالا هم این تیم اوضاع بهتری داشت و فاصله‌اش با رقبا بیشتر بود.

    ۳- نکته دیگر اینکه استقلال از نظر محروم‌ها هم خودش را سبک کرده و برخلاف پرسپولیس دغدغه‌های کمتری از بابت دوکارته بودن مهره های کلیدی اش دارد ( استقلال 8 دو کارته دارد اما تنها خسرو حیدری و میثم مجیدی و مگویان دوکارته های فیکس هستند و پنج بازیکن دیگر کمتر به بازی گرفته شده اند) با این وجود در پیش بودن دربی معمولا بازی قبل و بعد از آن را هم تحت الشعاع قرار می دهد و استقلال و پرسپولیس در این سه بازی امتیازهای بیشتری از دست می دهند.هشت بازیکنی که از استقلال دو کارته هستند : آرش برهانی، هرائر مگویان، خسرو حیدری، میلاد فخرالدینی، امین حاج محمدی، یعقوب کریمی، پروپئیچ و میثم مجیدی هستند.

    ۴- استقلال از منظر تجربه از پرسپولیس و استقلال خوزستان شرایط بهتری دارد. این تیم ثبات فنی بهتری هم از استقلال خوزستان و پرسپولیس داشته اما همچنان از منظر فنی قابل اعتماد نیست و نمی دانی که آیا می تواند قهرمان شود یا نه چرا که نه در حمله و نه در دفاع ایده آل نیست.

    استقلال خوزستان تشنه، گرسنه و کم تجربه
     ۱- در مورد این تیم برخی می‌گویند اگر لستر به موفقیت هایش در انگلستان ادامه دهد از منظر روانی استقلال خوزستان هم می‌تواند موفق شود چرا که لستر هم تیم بی بضاعت و ضعیفی است که فعلا در لیگ جزیره ترک تازی می‌کند و کسی نمی‌داند که آیا شخصیت قهرمان شدن را دارد یا نه؟

    ۲- پیش گویی‌ها می‌گویند استقلال خوزستان تحت تاثیر فشار روحی و استرس وحشتناک و غیر قابل تحمل چهار هفته پایانی لیگ «وا» می‌رود. این تیم حتی یک بازیکن که تاکنون قهرمان ایران شده باشد را در اختیار ندارد و این بزرگترین ضعف تیم ویسی است با این توضیح که همین ضعف می‌تواند نقطه قوت این تیم هم باشد. مطمئن باشید تشنگی بازیکنان استقلال خوزستان برای قهرمان شدن و رسیدن به سقف آرزوها  همین حالا از پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها که بسیاری از آنها ملی پوش هستند و آرزوهای موازی زیادی دارند، بیشتر است. در واقع جواب این معادله را فقط ویسی و بازیکنانشان می‌توانند بدهند.

    ۳- استقلال خوزستان هم تا حدودی مثل استقلال تهران بازیکن دوکارته کمتری دارد و در یک چهارم پایانی لیگ محرومیت های کمتری در میان بازیکنانش را به دنبال خواهد داشت.

    ۴- ویسی این روزها کمتر از همیشه حرف می‌زند و در میان عطش رسانه‌ها برای بازتاب مصاحبه‌های خودش خوب فهمیده که هر کلمه‌ای می‌تواند قهرمانی را از او بگیرد. او اگر فریاد بزند که تا همین حالا ما قهرمان شده‌ایم و همین خوبست که کل تشنگی تیم خودش را از بین برده است و شاید سهمیه هم نتواند بگیرد. اگر فریاد بزند که قهرمان می‌شویم انگیزه های خودش و تیمش و البته تیم‌های مقابل را بالا می‌برد و البته همینجاست که باید دید او – عبدالله ویسی- جنم جنگیدن و بزرگی کردن در حد قهرمانی لیگ برتر ایران را دارد یا نه؟

    ۵- استقلال خوزستان نسبت به پرسپولیس و استقلال این مزیت را دارد که برخی رقبا مثل استقلال اهواز یا راه آهن – در صورت سقوط – مقابل این تیم انگیزه زیادی برای جنگ و بقا نمی توانند داشته باشند و البته این فقط یک مقیاس است در قیاس با استقلال تهران و پرسپولیس وگرنه هر بازی لیگ برتر بسیار حساس است.

    پرسپولیس زیبا، با اعتماد به نفس اما سینوسی
    ۱-پرسپولیس در فاز حمله عالی است، این تیم روان و راحت حمله ور می‌شود اما با وجود رسیدن به یک چهارم پایانی لیگ همچنان مثل آب خوردن گل می‌خورد حتی از سیاه جامگان. این نشان دهنده ضعف دفاع پرسپولیس است.

    ۲- حمایت و باور هواداران پرسپولیس از هواداران هر دو استقلال بیشتر است. هر چقدر هواداران دو استقلال با تردید به تیم‌شان نگاه می کنند، هواداران پرسپولیس تیم شان را باور دارند و این میسور نشده جز با بازی زیبای این تیم.

    ۳- نمودار پرسپولیس اما سینوسی است. یک روز از در دروازه رد نمی‌شود و روز دیگر از سر سوزن هم رد می‌شود که این به معنای آنست که ثبات تاکتیکی در میان بازیکنان یا جا نیافتاده یا هنوز برای دیکته آن مقابل همه رقبا مشکلاتی دارند.

    ۴- بر خلاف تصور برخی، بازی های این تیم با توجه به سه سفر خارج از تهران به انزلی، اهواز و تبریز اصلا ساده نیست به ویژه آنکه سختی سفر در ساق پای بازیکنان دیده خواهد شد.

    ۵- برانکو نقطه قوت پرسپولیس است او در اتخاذ تاکتیک های شناور از مظلومی و ویسی جلوتر است و تجربه بسیار بالاتری نسبت به این دو دارد. این نکته می تواند کنترل امور را به پرسپولیس منتقل کند.

    ۶- در درون دروازه پرسپولیس هنوز درگیر است و نسبت به استقلال تهران و خوزستان در این منطقه مشکلات زیادی دارد در حالی که رحمتی و خسوس اعتماد کامل بازیکنان تیم خود را در اختیار دارند.

    ۷- دربی همان مشکلاتی را که برای استقلال در پیش دارد، برای پرسپولیس هم در پیش دارد. در واقع این بازی می تواند پرسپولیس یا استقلال را قهرمان کند و می تواند قهرمانی را از آنها یا از هر دو  بگیرد. در پرسپولیس هم این بازیکنان دو اخطاره هستند:مهدی طارمی، بابک حاتمی، محمد انصاری، جری بنگستون، محسن مسلمان و کمال کامیابی نیا

    نتیجه گیری
    در کنار هم قرار دادن همه این موارد و البته نگاهی به فاصله نه چندان زیاد تیم هایی مثل ذوب آهن و تراکتورسازی و نفت نشان می دهد که کسی این روزها نباید کارشناسی  و پیشگویی کند چرا که واقعا معلوم نیست کار این تیم ها به کجا برسد و چه تیمی قهرمان شود.

    منبع : مهر

    نظرات بینندگان
    نظرات شما